This Old House

torsdag 29 april 2010

Det första uppslaget färdigt, till boken

Jag har börjat göra en bok av gamla foto på min mormor och morfar. Här ser man resultatet av de första färdiga sidorna. Jag satte metallhörn på, ett på varje sida, för att öka känslan av det gamla. De är först målade med akrylfärg, för att sedan torka bort det överflödiga. Då får man en väldigt gammal-look.


Text en är gjord av olika sorters texter. Har dessutom hittat en liten brads, i form som en nyckel, i antik-look. Den ingår i texten. Du håller nyckeln ..........


Båda korten är tagna vid samma tillfälle. De sitter och fikar på en äng. Jag kan tänka mig att det har varit en solig skön dag. Så det fick bli en rub-on sol uppe i det högra hörnet. (hörnan är nervikt i det hörnet).
Kanterna är rivna och chalkade i en brun färg, även blomman har fått brun chalk på sig.
Man ser inte hela texten, där står: till mitt hjärta. Även på denna sida har texterna olika texter.
Hjärtat består av en brads i en brun nyans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar